از هر دانش آموز خواسته می شود که منبع آب عمومی خارج از آمریکای شمالی را شناسایی کند.
رودخانهها محبوبترین انتخابها هستند، زیرا عملکردهای زیادی دارند و باید با دستگاهی دستگاه تصفیه آب صنعتی در شیراز قابل آشامیدن شوند، از نقش منبع محلی برای آب آشامیدنی گرفته تا ایفای نقش مهمی در تجارت از طریق حملونقل. هر دانش آموز در مورد تمام کاربردهای این منبع آب می آموزد:
• مردم محلی از آن برای چه استفاده می کنند؟
• چند نفر به این منبع آب متکی هستند؟
• صنعت برای چه استفاده می کند؟
• چگونه تنظیم می شود؟
• برخی از آلاینده های شناخته شده کدامند؟
• این آلاینده ها چه تأثیری بر گونه های بومی دارند؟
• منشا این آلودگی ها چیست؟
• آیا اقدامات فعلی برای رفع این آلاینده ها انجام می شود؟ اینطوره، چی؟
سپس دانش آموزان به گروه های سه تایی ناهمگن تقسیم می شوند. دانشآموزان بهگونهای تخصیص داده میشوند که به هر گروه ترکیب خوبی از منابع آب از قارههای مختلف و همچنین دانشآموزان با تواناییهای متفاوت میدهد.
اعضای گروه با هم چالش هایی را که مردم با هر یک از منابع آب با آن مواجه هستند بررسی می کنند. گروه ها شروع به حدس زدن می کنند که بسیاری از مشکلات همان مشکلاتی است که در اینجا در زادگاهشان با آن مواجه هستیم.
آلودگی از طریق کشاورزی، صنعت و بی توجهی محلی باعث افزایش آلاینده ها در آب می شود. بسیاری از آلاینده های محلی از طریق آزمایش در ممیزی کیفیت آب شناسایی شدند.
با آگاهی از اینکه چه آلاینده هایی در این منابع آبی وجود دارد، گروه ها با یک مشکل مهندسی مواجه می شوند: چگونه آلودگی ها را تمیز و حذف کنیم؟
برای حل این مشکل، گروه ها برای طراحی، ایجاد و آزمایش یک دستگاه تصفیه که می تواند توسط فردی که در نزدیکی یکی از منابع آبی شناسایی شده در تحقیقات آنها زندگی می کند، استفاده کند، به چالش کشیده می شود. هدف پروژه این است که هر گروه فیلتری طراحی کند که بتواند آب کافی برای رفع نیازهای یک فرد را برای یک روز تامین کند.
قبل از اینکه گروهها برای ساخت فیلترهای خود دست به کار شوند، به دانشآموزان این حق انتخاب داده میشود که نقشهایی را تعیین کنند تا پروژه را روی کار و متمرکز نگه دارند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.